בישראל יש מספר קבוצות נטוורקינג שמארגנות מפגשים בין עצמאיים ובעלי עסקים כדי שאלו ירחיבו את מעגל הקשרים העסקיים שלהם. הגעה למפגשים הללו בצורה נכונה, העברת המסר שלכם ביעילות והתחברות למשתתפים אחרים שיכולים לתרום לכם עסקית הם בעלי חשיבות גבוהה להצלחת העסק שלכם. הכנו כמה טיפים שימושיים כדי לשפר את סיכוי ההצלחה שלכם במפגש נטוורקינג.
יש כמה שיטות להגדיל את הפעילות העסקית של עצמאי או בעל עסק קטן. אחת השיטות הללו עובדת ביעילות כבר עשרות שנים בכל רחבי העולם וגם בישראל. מפגשי נטוורקינג לעסקים הם שיטה מוכחת בתרומה שלה להגדלת הפעילות העסקית כאשר מבצעים אותה נכון.
בארץ יש כמה קבוצות נטוורקינג שמארגנות מפגשים שכאלו בכמה צורות שונות, חלק בסגנון מינגלינג עסקי בלבד, חלק עם הצגה עצמית ואחרות של ספיד נטוורקינג (כמו בדייטים…), אך לכולם מכנה משותף אחד והוא יצירת נטוורקינג בין בעלי עסקים מתחומים שונים, כדי שהמשתתפים במפגשים הללו יוכלו להרחיב את המעגלים העסקיים שלהם ויוכלו למשוך לקוחות חדשים לעסק.
אנו ממליצים מאוד על השתתפות במפגשים של נטוורקינג לעסקים ואם אתם מוזמנים למפגש כזה כדאי שתגיעו מוכנים ותדעו איך למקסם את המפגש בדרך הטובה ביותר. לשם כך הכנו 7 טיפים שיעזרו לכם.
7 טיפים להצלחה במפגש נטוורקינג
- להתכונן למפגש – הצלחה במפגש נטוורקינג מתחילה עוד בבית. כדאי לחשוב היטב מה המסר שתאם רוצים להעביר במפגש, איך תעבירו אותו וכיצד תציגו את עצמכם. כמו כן אם אפשרי לבדוק מי המשתתפים האחרים ולדעת במי להתמקד יותר כדי ליצור קשרים עסקיים מוצלחים, עשו זאת.
- מראה חיצוני – המפגשים הללו עסקיים וכמובן שאי אפשר להגיע אליהם בכפכפי ים או בגופיה. יש להקפיד על הופעה ייצוגית מכובדת שתגרום למי שפוגשים אתכם להתייחס אליכם בכבוד מהרגע הראשון. ביגוד, גילוח, עיצוב שיער, בישום וכדומה. הקפידו על כך.
- הציגו את התג שלכם – בד"כ תקבלו תג זיהוי עם השם והמקצוע שלכם. הקפידו שהתג יהיה ברור וקל להבנה שמי קורא אותו וגם מקמו אותו באזור החזה שלכם. קל יותר לפנות אליכם כשמזהים מיד את השם ואת המקצוע שאתם עוסקים בו.
- תביאו כרטיסי ביקור – מפגש עסקי כולל לעתים העברת פרטים לאחרים ולכן הכינו מראש כרטיסי ביקור פיזיים או כרטיס ביקור דיגיטלי בסלולרי שלכם שתוכלו להעביר בקלות לכל מי שתפגשו ויהיה מעוניין בכך. הקפידו גם על קבלת כרטיסי ביקור של אחרים כדי ליצור איתם קשר לאחר מכן.
- תהיו פעילים – ביישנות זה דבר חביב אבל במפגש עסקי תנסו להשתחרר מהביישנות שלכם ולהשתתף ככל שניתן. תהיו בתנועה בין המשתתפים האחרים, נסו ליצור שיחת חולין אם מי שיכולים להיות שותפים עסקיים וכן הלאה. באתם לעבוד ולא לצפות באירוע.
- לרשום כדי לזכור – לא קל לזכור עשרות משתתפים אחרים באירוע שכזה. לכן כדאי לרשום בסלולרי או בפנקס שם, מקצוע והערה רלוונטית של משתתפים שמעניינים אתכם עסקית. יותר קל לזכור לאחר מכן.
- יצירת קשר – בטרם המפגש מסתיים כדאי לפנות ל 2-3 משתתפים מתאימים ולנסות לקבוע פגישות עמם. זאת דרך מעולה להראות רצינות ורצון ליצור קשרים עסקיים.
הטיפים הללו אמורים לעזור לכם להצליח בכל מפגש נטוורקינג עסקי ולהגדיל באמצעותו את הפעילות העסקית שלכם.
המאמר נכתב בשיתוף נטוורקר – קהילת נטוורקינג לעסקים אשר מציגה קבוצות נטוורקינג בתל אביב והסביבה, טיפים וכלים לבעלי עסקים שרוצים להצליח בעסק.