פתיחה של דף עסקי בפייסבוק היא מהלך שהוא בבחינת חובה עסקית עבור כל בעל עסק. בין אם מדובר בעסק קטן, עסק חדש או עסק ענק, חובה להיות בעל נוכחות ברשת החברתית המובילה, גם אם יש רשתות חברתיות יותר צעירות וטרנדיות ממנה. הרוב המכריע נמצאים בפייסבוק ואפשרויות הפרסום שיש בה הם הרחבות ביותר.
בעלי עסקים רבים מתלבטים אם יש להם צורך לפתוח דף עסקי בפייסבוק. יש מי שמתלבטים על כך כיוון שיש להם דף פרטי והם עסק של אדם אחד ויש מי שהם בעלי עסק גדול יותר אך לא מבינים מה התועלות שיצאו להם בזכות פתיחת דף עסקי בפייסבוק.
5 סיבות טובות לפתיחת דף עסקי בפייסבוק
- נוכחות – עבור בעל עסק חובה שתהיה נוכחות ברשת החברתית בה חברים מעל 5 מיליון ישראלים. ניהול דף עסקי בפייסבוק מאפשר ללקוחות קיימים לתקשר אתכם וגם למשוך לקוחות פוטנציאליים אחרים לעקוב אחרי מה שאתם מציעים. הנוכחות הזאת מאפשרת לכם להיות זמינים אליכם ביצירת קשר, בקבלת מידע נוסף על העסק שלכם והתרשמות מפעילות עסקית עדכנית.
- הפרדה – פרופיל פרטי נועד להציג אתכם בטיול לפראג, בבר מצווה של האחיין או במפגש מחזור עם חברים מהתיכון. בדף העסקי אתם מציגים תוכן מקצועי אודות השירות שאתם מציעים ובלי קשר לחיים הפרטיים שלכם. כאן לא יראו תמונה שלכם בביקיני אלא הרצאה שהעברתם בכנס מקצועי או שירות שהענקתם ללקוח כלשהו.
- פרסום – פרסום בפייסבוק מאפשר לכם להעלות קמפיין פרסום לקהל יעד רלוונטי עבורכם. פרופיל פרטי לא מאפשר זאת. כאן טמון יתרון ענק של דף עסקי גם לעסק של אדם אחד. פרסום בפייסבוק הוא היום אחת הדרכים היעילות ביותר ביחס בין עלות ותועלת שכל מפרסם יכול לחשוב עליו. אפשר להשקיע סכומי כסף לא גבוהים במיוחד שיגיעו לקהל גולשים רלוונטי עבורכם ומבלי להשקיע זמן וכסף במי שאינם כאלו.
- בקרה – מערכת ניהול שיווק בפייסבוק מאפשרת לכם לקבל תמונת מצב רחבה ועמוקה יותר על כל פוסט, סטורי או פרסום שהעליתם בפייסבוק. בדרך זאת אתם יכולים לדעת מה מעניין את העוקבים שלכם ואיך בתקציב קטן יותר להגיע ללקוחות חדשים רבים יותר וכן הלאה. האפשרות של ניהול דף עסקי בפייסבוק בזמן אמת הוא בעל חשיבות עצומה עבור כל בעל עסק שרוצה להיות עם יד על הדופק בכל הקשור לשירות לקוחות, הצלחה של מסע פרסום וחשיפה שלו ללקוחות פוטנציאליים.
- תחרות – מעל הכל הנוכחות שלכם ברשת וניהול קמפיין שיווק ומסעות פרסום בפייסבוק יבליטו אתכם מעל המתחרים וללא תאבדו לקוחות קיימים או פוטנציאליים עקב חוסר בנוכחות שלכם וכן נוכחות של המתחרים שלכם. כאשר יש לכם דף עסקי בפייסבוק שמתוחזק כראוי, עדכני ועם ערך כלשהו לקהל הלקוחות הקיים או כזה שמתעניין בכם, אתם מעלים את הסיכוי של אותם גולשים לבחור בכם ולא במתחרים שלכם.
אפשר להבין שאין כל קשר בין פרופיל פרטי בפייסבוק ודף עסקי ושיש יתרונות רבים וחשובים לתפעול מוצלח של דף עסקי שכזה.
המאמר נכתב בשיתוף עם חברת Viral Marketing אשר מבצעת שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים וגדולים בכל הרשתות החברתיות הגדולות (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק וכדומה).