פרסום ישיר למכשירי המובייל של הלקוחות או כאלו שהם לקוחות פוטנציאליים נתפס בתור כזה שעשוי לעלות ביוקר ולדרוש אפליקציות מתקדמות או מערכות חכמות כדי לייעל את האפקטיביות של הפרסום. האמת מעט שונה כאשר לוקחים בחשבון שכל עסק קטן יכול להגיע למכשירי המובייל הללו באמצעות שליחת מסרונים שיווקיים (SMS).
כולנו משתמשים במכשיר המובייל שברשותנו במשך שעות לאורך כל שעות היום. לרוב מדובר על גלישה ברשתות חברתיות, לעתים שימוש בתוכנות מסרים שונות או חיפוש במנוע החיפוש. הקשר שלנו למכשיר הסלולרי שברשותנו הוא צמוד מאוד ובזמינות גבוהה ולכן כל בעל עסק מחפש דרכים לפרסם בצורה האפקטיבית ביותר ישירות למכשיר המובייל של לקוחות שקנו אצלו או כאלו שיכולים להיות לקוחות פוטנציאליים.
הדעה הרווחת היא שפרסום למובייל הוא עסק יקר יחסית, לעתים משתלם ולעתים פחות משתלם, אך האמת היא שיש דרך בה כמעט תמיד מדובר על פרסום משתלם. הפרסום הזה הוא באמצעות שליחת הודעות SMS ישירות למכשיר הסלולרי של נמענים רלוונטיים.
מדוע כדאי לפרסם באמצעות שליחת מסרונים למובייל?
הפרסום באמצעות שליחת מסרונים למובייל עובד. הנתונים מראים על שיעור חשיפה גבוה מאוד להודעות הללו, בד"כ סביב 90% חשיפה וכמעט שליש מהנמענים גם מבצעים פעולה כלשהי שעשויה להוביל להמרה עברו המפרסם. שיעור ההצלחה הזה כמעט ולא קיים בשום פלטפורמה אחרת של פרסום למובייל, אם בכלל.
הנתונים הללו הם רק הבסיס לכמה יתרונות בולטים שיש לשליחת הודעות SMS:
- חשיפה מהירה – האפקט של הפרסום מידי ומרבית מי שמקבלים SMS במובייל צופים בו בתוך שניות בודדות ומגיבים אליו בפרק זמן קצר יותר מכל סוג אחר של חשיפה לפרסום.
- עלות נמוכה – ניתן לרכוש חבילת SMS לעסקים שמביאה את העלות לכל SMS כזה לאגורות בודדות, כך שספק רב אם יש אפשרות לעלות דומה של פרסום המגיע ישירות ללקוח פוטנציאלי או קיים.
- אקטואלי – הפרסום באמצעות SMS יכול להיות מעכשיו לעכשיו סביב מבצע לזמן מוגבל או מוצר חדש שהגיע זה עתה. אין עיכובים בפרסום ומגיעים במהירות לקהל היעד.
- כלי מדיד – אחד היתרונות הגדולים הוא שאפשר למדוד את ההצלחה של כל הודעת SMS ולדעת מה עובד יותר, מה פחות ומה כדאי לשפר לפעם הבאה.
- זה קל ופשוט – יש היום כמה מערכות מתקדמות שמאפשרות שליחת הודעות SMS מהמחשב גם ללא כל ידע במחשבים או שימוש בתוכנות מתוחכמות. כל אחד יכול ללמוד איך לעשות זאת בתוך דקות ולצאת לדרך.
לסיכום, ניתן להבין לבד שמדובר באמצעי פרסום זול, מהיר ואפקטיבי ביותר שכל בעל עסק קטן יכול לנהל בכוחות עצמו ולהגדיל את העסק שלו בקלות יחסית.
חשוב מאוד לזכור שבישראל יש את חוק הספאם שמחייב עמידה בכמה תנאים הכרחיים כדי לשלוח הודעות SMS פרסומיות ולהימנע מתביעות כספיות בשל כך. בין השאר חשוב להקפיד על שליחת הודעות SMS רק לנמענים שאישרו זאת, לאפשר הסרה מרשימת התפוצה שלכם בקלות ובאופן מידי בכל רגע נתון וכמובן לציין בתחילת כל הודעה שזאת פרסומת.
המאמר נכתב בשיתוף עם SMS PLUS מערכת דיוור SMS לעסקים אשר מאפשרת לשלוח הודעות SMS בצורה ישירה מהמחשב או בצורה אוטומטית על ידי הפעלה של אוטומציות SMS מתקדמות בעלות של פחות מ – 2 אגורות להודעה.